6 egészségmegőrzési tipp télre

Vakítóan fehér havas táj, izgalmas téli sportok vagy meghitt esték a meleg szobában… A tél kezdete nem ezeket a kellemes emlékeket, hanem a betegségeket juttatja eszedbe? Hoztunk Neked 6 egészségmegőrzési tippet, melyek betartásával felkészítheted immunrendszered a télre. Így a tél akár a kedvenc évszakoddá is válhat!

1. Rendszeres étkezések télen is

Mivel télen több energiát használ szervezetünk, felértékelődik a minőségi és rendszeres étkezés. Alapszabály, hogy reggeli nélkül ne induljunk el otthonról. Igyekezzünk szezonális ételeket fogyasztani: almát, burgonyát, káposztát. A gyorsételektől tartózkodjunk, tartsuk szem előtt a minőséget. A főétkezés pedig mindig meleg étel legyen. Napi 3-4 adag nyers zöldséget vagy gyümölcsöt is fogyasszunk, ha megoldható.

2. Vitaminpótlás az egészségmegőrzésért

Télen növekszik a szervezet vitaminszükséglete, de csökken a természetes forrásból bevihető vitaminok mennyisége. Ezért gondoskodjunk a D, C, B és A vitaminok, valamint a magnézium pótlásáról vitaminkészítmények formájában.

3. Téli testmozgás tippek

Annak ellenére, hogy tél van, még nem szüneteltessük a rendszeres testmozgást. Keressünk olyan mozgásformát, mely télen is megvalósítható. Ez lehet benti elfoglaltság: kondi, torna, zumba vagy aerobics, de hódolhatunk a téli sportoknak is. Szánkózzunk, korcsolyázzunk vagy síeljünk, de legalább napi fél órát mozogjunk az egészségmegőrzés érdekében!

4. Irány a szabad levegő!

A kinti mínuszokat legtöbben inkább a meleg szobában töltenénk. Az egészségmegőrzésért azonban öltözzünk jól be és tegyünk kisebb-nagyobb sétákat a szabadban. Így esélyünk van a természetes fényből egy kis D vitamint nyerni és tüdőnknek is jót tesz a mozgás a friss levegőn. Az is elég, ha kezdetben csak a boltig megyünk gyalogosan. Később próbáljuk napi minimum 30 percre növelni a kinn töltött időt.

5. Télen is menjünk társaságba!

A zord időjárás ne szakítson el bennünket a barátoktól. Lelki egészségünk védelmében szervezzünk összejöveteleket, vagy menjünk kávézni a számunkra kedves emberekkel. Akár közösen sportolhatunk is, így nagyobb lesz a motiváció.

6. Egészségmegőrzés pihenéssel

Télen többnyire a mesterséges fényre vagyunk utalva. Emiatt alvási ritmusunk felborulhat, hiszen nem feltétlenül érezzük fáradtnak magunkat esténként. Mivel minimum 7 óra alvásra szükség van, próbáljunk minden nap ugyanabban az időben nyugovóra térni. Előtte olvassunk vagy meditáljunk, hogy ráhangolódjunk a pihenésre. Teremtsük meg a pihentető alvás feltételeit. Egy jól megválasztott, pihepuha két- vagy egyszemélyes paplan télre sokat javíthat alvásunk minőségén.

Összegezve: Télen jobban kell figyelnünk egészségünk megőrzésére. Ha azonban tudatosan gondoskodunk a fenti alapelvek betartásáról, akkor kevésbé sújtanak majd minket a betegségek, s végre a tél pozitív oldalát is kiélvezhetjük.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*