B12 vitamin hatása a szervezetre

b12-hatasa-gyomor

A B12-vitamin vízben oldódó, színtelen és szagtalan vitamin, amely nélkülözhetetlen a szervezet számára. Nélkülözhetetlen sejtek növekedéséhez, a sejtosztódáshoz és a vérképzéshez. Erősíti az idegrendszert. Gyermekeknél fokozza az étvágyat és serkenti a növekedést.

Hiánya vérszegénységet, idegrendszeri problémákat, immunrendszer gyengeséget is okozhat.

B12 vitamin hatása

A B vitaminok a köznyelv idegvédő vitaminoknak is nevezi. Egyrészt szó szerint az idegsejteket védő hüvely létrejöttében játszik szerepet, másrészt a B vitaminok hiánya idegi problémákhoz, feszültséghez, depresszióhoz vezet. de ennél többről van szó. A B12 vitamin a szervezet minden rendszerében fontos szerepet játszik.

  • Nélkülözhetetlen sejtek növekedéséhez, a sejtosztódáshoz.
  • Serkenti a vérképzést.
  • Szükséges az idegeket borító hüvely képződéséhez.
  • Részt vesz a táplálék lebontásában.
  • Fontos szerepe van az örökítő anyagok, a DNS és RNS szintézisében.
  • Erősíti az idegrendszert. Segíti a koncentrálást, és kiegyensúlyozottá tesz. A B9-vitaminnal közösen antidepressziós fáradtságcsökkentő hatása bizonyított.
  • Gyermekeknél fokozza az étvágyat és a növekedést.

A vérben nagy mennyiségben előforduló homocisztein (aminosavszármazék) magasabb szintje fokozza a koszorúér-betegség kockázatát. A B12-vitamin a folsavval együtt segít a homocisztein lebontásában, így csökkentheti a betegség kialakulásának esélyeit.

A kutatások szerint késleltetheti a HIV-vírussal fertőzött betegekben az AIDS kialakulását. Más vizsgálatok pedig azt igazolták, hogy a megfelelő mennyiségű B12-vitamin bevitel fejlesztheti az idős emberek betegségekkel szembeni ellenálló képességet.

b12-hatasa-gyomor

Miben van B12 vitamin ?

Főleg állati eredetű táplálékokban található meg, mint például sertés-, marhamáj, hering, tejtermékek, tojás.

Napi szervezetbe vitele részben az életkortól függ. A legnagyobb szükséglet a terhesség és szoptatás ideje alatt van (3 mikrogramm). Azonban a táplálékból való felvétel 50 éves kor felett csökken, így mindenképpen javasolt étrend kiegészítők szedése. Ezzel megelőzhető lehet az Alzheimer-kór kialakulása, a vérszegénység és különböző szív- és idegrendszeri problémák.

Részletesen írtunk arról, hogy hol található sok B12 vitamin, a Legjobb B12 vitamin című cikkben.

B12 vitamin hiánya

Mivel ennyire fontos, az egész szervezete érintő vitaminról van szó, nagyon fontos tudnunk, hogy milyen tünetek jelzik a hiányát, hogy azonnal pótolni tudjuk.

  • Fáradság, depresszió.
  • Zavart állapotok, emlékezetkiesés.
  • Szellemi funkciók romlása (pl. memória).
  • Idegkárosodás okozta zsibbadás, bizsergés.
  • Veszélyes vérszegénység kialakulása.

Rendkívül fontos, hogy felismerje a B12 hiányát. Erről külön cikkben is írunk, a B12 vitamin hiány tünetei című cikkben.

Összegezve

A B12 vitamin a szervezet minden szintjét segítő vitamin. Nélkülözhetetlen sejtek növekedéséhez, serkenti a vérkeringést. Védi és erősíti az idegeket és a szellemi teljesítményt. Részt vesz a táplálék lebontásában is. Hiánya zavart állapotokat, vészes vérszegénységet és idegkárosodást is okozhat. Ezért fontos tudni, hogy leginkább állati eredetű táplálékokban található meg, mint például sertés-, marhamáj, hering, tejtermékek, tojás.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*