Ezért fontos a D vitamin a szervezetednek

Az alacsony D vitamin szint nehezen észrevehető állapot, mégis rengeteg betegség kialakulását segíti elő. Ha Te is tudatosabb vitaminbevitelre törekedsz, jó helyen jársz. Ismerd meg velünk a D vitamin szerepét és hiányának tüneteit! Így biztosan tudni fogod, mikor érdemes étrendkiegészítőhöz nyúlnod.

Miben segít a D vitamin?

A D vitamin több szervünk számára nélkülözhetetlen. Lássuk, hogyan is munkálkodik testünkben!

  • Támogatja a csontképződést.
  • Biztosítja a fogak egészségét.
  • Elősegíti a kalcium és a foszfor felszívódását.
  • Fokozza a hormonképződést.
  • Javítja a vérkeringést, szívműködést.
  • Támogatja idegrendszerünket.
  • Serkenti az immunrendszert.
  • Méregtelenít (ólommentesíti a szervezetet).

D vitamin hiányban szenvedek?

Ha az alábbi tüneteket hosszú távon tapasztalod, előfordulhat, hogy fennáll a hiányállapot.

  • gyakori csonttörések
  • könnyen romló fogak
  • gyakoribb légúti fertőzés vagy influenza
  • nehezen múló betegségek
  • fáradékonyság
  • depresszió

Milyen további kockázatokkal jár a D vitamin hiánya?

Sajnos hosszútávon a D vitamin hiánya hozzájárul a következő betegségekhez és állapotokhoz:

  • a vastagbél- és emlőrák, illetve a szív- érrendszeri betegségek esélyét növeli
  • egyes autoimmun betegségek kockázatát erősíti
  • csökkenti a fogamzóképességet

Hogy juthat a szervezet D vitaminhoz?

Az év különböző szakaszaiban eltérő módon gondoskodhatunk a D vitamin beviteléről.

Elődleges a napsütés

A D vitamin fő forrása a szabad levegőn, napsütésben töltött idő. Ez napi 15-30 perces szabadban tartózkodást jelent (bőrtípustól és időjárástól függően). Sajnos télen, kora tavasszal és késő ősszel gyenge a nap, így ilyenkor biztosan más forrásból kell bevinnünk a D vitamint.

Élelmiszerek és étrendkiegészítők D vitaminnal

A halmáj, a tojássárgája, a zsírosabb halak, a tejtermékek tartalmaznak D vitamint, de lehetetlen annyit fogyasztani belőlük, hogy a téli időszakban elég legyen. Ilyenkor válasszunk étrendkiegészítőt! A felnőttek napi D vitamin szükséglete 1500-2000 NE (Nemzeti Egység). Kerüljük el a túladagolást, mely gyomorpanaszokat okozhat!

További ötletek az A D vitamin forrásai cikkben!

Összefoglalva: D vitamin nélkül testünk számos szerve és funkciója elégtelenül működik. Fogaink, csontjaink, idegrendszerünk, keringésünk, hormon- és immunrendszerünk érdekében figyeljünk oda a D vitamin bevitelére. Ez nyáron nem jelent gondot. Télen pedig szerezzünk be egy megbízható étrendkiegészítőt.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*