Milyen előnyei vannak a gin fogyasztásnak?

A gin fogyasztás egyre nagyobb divattá válik hazánkban is. Tisztán, tonikkal vagy koktélban, a házibulik és partyk szinte elengedhetetlen itala lett ez a borókát tartalmazó nedű. Sokan nem tudják, hogy a gin nemcsak elegáns és finom, de jótékony hatásai is vannak fogyasztásának. A következőkben többet megtudhatsz a ginről és mértéktartó fogyasztásának egészségügyi előnyeiről.

Hogyan készül a gin?

Ahhoz, hogy megértsük jótékony hatásait, érdemes pár szót ejteni a gin előállításáról. Készítése során borókát és más fűszernövényeket adnak gabona alapú finomszeszhez. A speciális ginekben boróka mellett például a következő fűszerek vannak főszerepben:

  • mandula
  • fahéj
  • citromhéj
  • koriander
  • gyógynövények
  • rózsaesszencia
  • levendula
  • citromfű

Mivel a boróka és a felsorolt példák mind egészségesek és természetes eredetűek, nem meglepő, hogy a kiváló minőségű ginek egészségesebbek sok más szeszes italnál.

A gin fogyasztás előnyei

A gin mértékletes fogyasztása több szervrendszerünkre is előnyös hatással van. Lássuk részletesen ezeket a pozitív következményeket!

Immunerősítés

A borókabogyó C-vitamin tartalma nagyon magas. Emellett antioxidánsokat is tartalmaz. Természetesen a gin készítése során a jótékony anyagok egy része elpusztul, de egy részük belekerül az italba.

Lassítja a bőr öregedését

Az alkoholos italok általában negatívan hatnak a bőrre. A gin kivétel! Magas antioxidáns, A vitamin és flavonid tartalma gondoskodik a fiatalos és rugalmas bőrről. Emellett javítja a vérkeringést, ezáltal segíti a bőr regenerálódását. Lassítja a ráncok képződését és enyhíti a bőr gyulladásait.

Stresszoldás

Egy pohár gin nemcsak az alkohol miatt oldja a stresszt. A benne lévő flavonidok is nyugtató, stresszoldó hatást gyakorolnak.

Vese- és gyomorbarát

A gin enyhe vízhajtó. Véd a puffadástól és a húgyúti fertőzésektől is. A benne található fűszerek és gyógynövények az emésztőenzimeket segítik, a gyomorsav mennyiségét növelik. Így anyagcserénk felgyorsul.

További tippek gin fogyasztáshoz

Amennyiben nagyon figyelsz az egészségedre, adunk néhány tippet, hogy a gin fogyasztása még előnyösebb legyen!

  • Csak jó minőségű gint válassz, így garantált a pozitív hatás!
  • Gin mellé kerüld a túl édes tonikokat! Válaszd a cukormentes vagy alacsony kalória tartalmú verziót!
  • Próbáld ki a kimondottan magas gyógynövény tartalmú gineket! Ilyen a Hendrick’s, a The Botanist és az Alkkemist gin.
  • Adj italodhoz gyümölcsöket vagy egy szelet uborkát! Így magasabb vitamin tartalmú italt fogyaszthatsz.
  • Bár általában nem okoz másnaposságot, 1-2 adag ginnél ne fogyassz többet! Ha túlzásba viszed, elvesznek a pozitív hatások.

Összegzés: A gin nemcsak népszerű, de egészséges ital is. Titka elsősorban a borókabogyó, illetve a további hozzáadott gyógynövények vagy fűszerek. Amennyiben mértékkel fogyasztjuk, több szervrendszerre és még mentális egészségünkre is előnyösen hat.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*