Mire lesz szüksége a gyereknek a téli időszakban?

Mínuszok, hóesés, vidáman hógolyózó gyerekek… Vagy inkább orrfolyás, nátha és több hét betegeskedés? Sajnos sok szülőnek negatív élményei vannak a téli időszakkal kapcsolatban. A gyerekek ugyanis ilyenkor hajlamosabbak a betegségekre. Előrelátással és felkészüléssel viszont számos betegség kivédhető. Cikkünkben azzal foglalkozunk, mire lesz szüksége a gyereknek a téli időszakban, hogy egészséges maradjon.

Gyerekek táplálkozása télen

A téli időszakban még inkább lényeges, hogy kiegyensúlyozott és változatos ételeket fogyasszon a gyermek. Szerepeljenek húsok, halak, tejtermékek és gabonafélék az étrendben, de ne feledkezzünk meg az ilyenkor ajánlott zöldségekről és gyümölcsökről sem!

Zöldségek

Mivel tele vannak vitaminnal, a zöldségek kiemelten ajánlottak télen gyerekeknek. Az egyik legjobb C-vitamin forrás például a káposzta, mely tipikusan a hideg évszak eledele. Építsük be az étrendbe a hüvelyeseket is, hiszen amellett, hogy energiát adnak, vitaminforrások! Kevesen tudják, hogy a burgonya segít fenntartani a jókedvet, mely hasznos a borongós időszakban.

Gyümölcsök

Az alma kiváló nassolnivaló télen, de fogyaszthat C vitaminban gazdag citrusféléket is a gyermek. A kivi is tökéletes választás. A banán is kimondottan közkedvelt, hiszen több energiát ad és íze édesebb, mint az átlagos gyümölcsöké.

Vitaminok gyerekeknek télre

Bár a kiegyensúlyozott táplálkozás fedezi a legtöbb vitaminszükségletet, érdemes az immunrendszert még vitaminkészítménnyel is támogatni. Vegyük sorra a lényeges étrendkiegészítőket.

D-vitamin

Sajnos télen hiába süt néha a nap, sem a gyerekek, sem a felnőttek nem kapják meg természetes forrásból a megfelelő D vitamin mennyiséget. Persze a máj, tojássárgája és a halak tartalmaznak valamennyit, mégis az emberek nagy részénél hiányállapot alakul ki. Ez hajhullástól a fáradékonyságon át akár izomgyengeséget és hízást is okozhat. Az 1-12 éves gyermekeknek érdemes télen napi 600-1000 NE D vitamint szedni, a 12 év felettieknek pedig 800-1000 NE-t.

C-vitamin

Az immunrendszer normál működését segíti a C-vitamin. Szerencsére számos élelmiszer tartalmazza, de a téli időszakban ajánlott kicsivel nagyobb dózist bevinni. 1-6 éves korig 20-30 mg a megfelelő napi mennyiség, 7-10-ig 45 mg, 11-14-ig 70 mg, majd a kamaszkor végéig 90-100 mg.

A C-vitaminról itt tudsz többet olvasni.

Multivitaminok

Ha a fenti 2 vitamint pótoljuk és figyelünk a gyermek táplálkozására, nem biztos, hogy kell multivitamin. A gyakran beteges csemetéknek azonban iktassuk be az étrendjébe! Mindig figyeljünk az összetevőkre, nehogy több különféle kiegészítővel valamiből túllépjük az ajánlott mennyiséget!

Téli kiegészítők gyerekeknek

Nemcsak a táplálkozás és a vitaminpótlás a téli egészség kulcsa. Az alábbi kiegészítőket mindenképp szerezzük be, így kivédhetjük a megfázást.

Ruházat

A téli időszakban első helyen a praktikum és a kényelem szerepeljen, és csak ezután gondoljunk a divatra. Hogy gyermekünk önfeledten játszhasson a hideg időben is, szerezzük be a következőket:

  • vízhatlan télikabát
  • kisebbeknek overál
  • meleg sapka és sál
  • vízhatlan kesztyű
  • vastag zokni
  • vízálló bakancs vagy csizma

Otthoni kiegészítők

Ha gyermekünk egész nap a szabadban játszott, tegyünk meg mindent a kellemes és egészséges pihenésért. Vásároljunk téli házipapucsot, bélelt pizsamát! Gondoskodjunk téli ágyneműről is! Könnyen található jó minőségű ovis paplan párna szett webshop kínálatában, gyönyörű fiús vagy lányos huzatokkal.

Összegzés: A téli időszak gondtalanabbá és örömtelivé válhat, ha sikerül gyermekünk immunrendszerét felkészítenünk a hűvös időre. Gondoskodjunk a megfelelő táplálkozásról és vitaminpótlásról. Emellett szükség lehet néhány téli kiegészítőre is.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*