Tavaszi egészségmegőrző tippek

Télen egy kicsit legyengül a szervezetünk, hiszen minden óvintézkedés ellenére a vitamin tartalékaink lecsökkennek. Ez könnyedén okozhat fáradtságot és fásultságot, amely hatással van a mindennapjainkra is. Bár ez egy természetes folyamat, érdemes elővigyázatosnak lenni, hogy lecsökkenthessük a panaszokat. Ebben a cikkben megosztunk veletek pár tavaszi egészségmegőrző tippet, amely hasznos lehet az évszak kezdetéhez.

Fontos a megfelelő táplálkozás!

Ihatunk kávét és teát, de ha csak ezek segítségével vagyunk képesek elűzni magunkból a fáradtságot, akkor nem érdemes belőlük sokat fogyasztani. A tavasz beköszöntével jobb, ha inkább friss gyümölcs- vagy zöldségleveket fogyasztunk, amelyekben jóval több vitamin található. Ha tehetjük, kerüljük el a nehéz és zsíros ételeket, hiszen ezek megemésztése sok energiát vesz el a szervezettől. Próbáljunk meg olyan ételeket fogyasztani, amelyeknek magas az E- és a C-vitamin tartalma, illetve sok benne a cink vagy a vas. Minderre kiválóak a növényi olajok, a máj, a tojás és a zöld növények.

Figyeljünk oda a folyadékfogyasztásra!

Nemcsak az étkezés rendkívül fontos, hanem emellett ügyelni kell a megfelelő folyadékmennyiségre is. Ezalatt természetesen nem a cukros üdítők értendőek, hanem a víz, esetleg a gyógynövényekből készült teák. A folyadék amellett, hogy hidratál, segíti a véráramlást is, amely tavasszal kiemelten fontos lehet. A sok víz jót tesz továbbá a bőrnek és az agynak is, így érdemes minimum napi két litert fogyasztani belőle.

Aludjunk eleget, de ne túl sokat!

Vannak olyan szerencsések, akik sokáig alhatnak reggelente. Ezeknek a személyeknek nagy lehet a kísértés ebben az időszakban, hogy még egy kicsit ágyban maradhassanak. Nem túl jó ötlet azonban se túl keveset, se pedig túl sokat aludni. A túlalvással ugyanis felborulhat a bioritmus, így sokkal fáradtabbnak fogjuk érezni magunkat. Ha szól az óra, akkor igenis szállj ki az ágyból!

Otthoni kertészkedés

Amennyiben otthoni kertészkedésre adnánk a fejünket, érdemes beszerezni pár eszközt, amely jócskán megkönnyítheti számunkra a munkát. Ilyen lehet egy elektromos gyepszellőztető, amely frissen tartja a területet, nem fog az kiszáradni és megbarnulni a legnagyobb szárazságban sem. Erre már a meleg időszak előtt is nagy gondot kell fordítani, hiszen senki sem szeretné, ha a gyep használhatatlan és nem odaillő lenne. Az otthoni kertészkedés pedig nemcsak kikapcsolja az embert, hanem a szabad levegőn tart bennünket. Ennek hatására jóval több napsugárzást szívhatunk be, ezáltal pedig több D-vitaminhoz is jut a szervezetünk.

Összegezve: A tavaszi fáradtsággal szinte mindenkinek minden évben meg kell küzdenie. Télen eleresztjük magunkat, a vitaminraktárak lecsökkennek és egyre jobban elkényelmesedünk. Pedig, amint beköszönt a meleg és egyre több lesz a napsütéses órák száma, érdemes sok időt a levegőn tölteni. Figyeljünk oda arra, hogy mit eszünk, mennyit iszunk, illetve fontos az alvás mennyisége is. Ha mindez megvan, akkor mehetünk is ki kertészkedni, amely nemcsak a léleknek, hanem a testnek is jót fog tenni.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*