Vitaminok őszi immunerősítéshez

Életritmusunk az őszi időszakban megváltozik. Kevesebb időt töltünk a szabadban, a hidegebb időjárással sportolási lehetőségeink is beszűkülnek. A nyaralások miatt elhalasztott munkát be kell pótolnunk, így több stresszhatással számolhatunk. Táplálkozásunk is változik, hiszen nem jutunk annyi friss gyümölcshöz és zöldséghez, mint nyáron. Ezekből következik, hogy tudatosan kell figyelnünk az őszi immunerősítésre, a vitaminbevitelre. Írásunk sorra veszi a legszükségesebb őszi vitaminokat, s hogy milyen módon juthat hozzájuk szervezetünk.

Természetes vitaminforrások ősszel

Bár jóval kisebb a választék, de ősszel is elérhető néhány friss és ízletes vitaminforrás.

Alma

Az alma kiváló B és C vitamin-, kalcium, vas-, magnézium-, foszfor-, kálium- és cinkforrás.

Sárgarépa

A sárgarépából nyeri szervezetünk a béta-karotint, melyből A vitamint állít elő. Ezen kívül élelmi rostokban s B13-ban is gazdag.

Körte

A körte magas rost-, C vitamin- és antioxidáns tartalmával büszkélkedhet.

Szilva

B2 és C vitamin, valamint számos ásványi anyag nyerhető a szilvából.

Sütőtök

Szervezetünk A vitamint, B vitaminokat, biotint, folsavat, és C vitamint nyerhet a sütőtök fogyasztásával.

Szőlő

A szőlő kiváló B1 és a B- és C- K vitamin forrás, de foszfort, folsavat, káliumot, magnéziumot és cinket is tartalmaz.

Dió

Rengeteg kalciumot, magnéziumot, vasat és mangánt tartalmaz a dió.

Immunerősítő vitaminkészítmények őszre

A tapasztalat azt mutatja, hogy a fenti gyümölcsökből és zöldségekből nem tudjuk maximálisan kielégíteni szervezetünk vitaminszükségletét. Így, az immunerősítés érdekében, fontoljuk meg a következő szintetikus vitaminok szedését!

D-vitamin

A kevesebb napsütés hatására ősszel és télen hajlamosan vagyunk rosszkedvűek lenni, befelé fordulni. Ez az állapot gyengíti az immunrendszert és hajlamosít a betegségekre. Az ok gyakran a D vitamin hiánya. Mivel ezt a vitamint főleg a napfényből nyerhetjük (esetleg még tojásból, tejtermékekből és lazacból), pótlása az őszi időszakban nélkülözhetetlen. Fogyasszunk naponta 1000-2000 NE D vitamint. Ez hozzájárul az immunerősítéshez, a jókedvhez, illetve antioxidáns hatásával a rák megelőzését is támogatja.

A D vitamin forrásai című cikkünk még részletesebb!

A-vitamin-pótlás

A kevés napfény szemünknek sem tesz jót. A gyenge vagy mesterséges fény által megviselt szem hajlamos a fertőzésekre, kötőhártya gyulladásra. A vitamin szedésével sokat segítünk a látószervnek. Emellett ez a vitamin is segíti immunrendszerünket, különösen a légúti fertőzések elleni harcban. Szemünk és immunrendszerünk erősítésére tehát gondoskodjunk az A vitamin pótlásáról is.

C-vitamin

Ahogy beköszönt az első esős, nyálkás őszi idő, legtöbben a C vitaminhoz nyúlnak. Jól is teszik, hiszen nagyon pozitív hatása van az immunrendszerre. A megfázás megelőzésére szedhetünk naponta minimum 500 mg-ot.

A C vitamin hatásai című cikkből erről még többet tudhatsz meg.

Magnézium

Ősszel a magnézium szedése is kiváló hatással van szervezetünkre. Közvetetten erősíti az immunrendszert, hiszen enyhíti a stressz káros hatásait. Emellett még rengeteg előnye van: támogatja a szív és a gyomor működését, javítja a szellemi teljesítményt, enyhíti a depressziót.

Összegzés: Az őszi időszak kihívásokat és változásokat hoz az átlagember számára. Szervezetünknek alkalmazkodnia kell a lecsökkent napfényhez, a zord időjáráshoz. Ezzel egyidőben ránk szakadnak a megoldandó feladatok a munkahelyen vagy az iskolában. Ha azonban gondoskodunk a vitaminpótlásról, akkor immunrendszerünk felerősödik, ellenállóbbá válunk. Az őszi gyümölcsökön és zöldségeken kívül ajánlott szintetikus formában is pótolni a szükséges vitaminokat.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*